Com et pot ajudar el nostre servei de Facility management?

13 | 07 | 15
| Consells per tu

El Facility Managment és un anglicisme  que defineix totes les tasques i responsabilitats per a la “gestió de propietats”. S’acostuma als aspectes técnics de la gestió.

La finalitat del Facility Management és assegurar el millor funcionament de l’immoble i els seus serveis associats.

Parteix del principi empiric que és més eficient i econòmic mantenir que reparar.

Per això el FM presta especial atenció al libre de l’edifici y els proveïdors de manteniment.

La justificació del Fcility es la reducció de costos de manteniment, la optimizació de serveis mitjançant la reducció d’aquelles despeses sobredimensionades

 

 

1.- PERQUÈ UN  FACILITY MANAGEMENT?

Alguns dels motius …..

  • Manteniment i gestió energètica
  • Edificis saludables per les persones
  • Reducció de costos i evitar serveis i despeses innecessàries
  • Evitar espais improductius i sobredimensionats o mal ocupats
  • Plans de inversió i despeses a llarg termini com costos del negoci
  • Control e implementació de la imatge corporativa en els edificis
  • Gestió de les campanyes de bones practiques entre els usuaris
  • Millorar el confort, benestar y productivitat dels treballadors
  • Revisió anual de les assegurances en funció de les millores introduïdes
  • Augment del valor dels actius immobiliaris
  • Ratis i criteris de disseny per nous projectes i transformacions
  • Gestió del coneixement corporatiu en referencia als edificis

 

2.- ACTUACIÓ PRINCIPAL DEL FACILITY MANAGEMENT EN ELS EDIFICIS

  • Assessorar i representar a la propietat
  • Manteniment i gestió eficiència energètica
  • Monitorització i serveis del Facility Management
  • Gestió de espais, obres i trasllats
  • Gestió despeses explotació i plans de inversió
  • Gestió d´esdeveniments i espais de reunió

3.- ACTUACIÓ PRINCIPAL DEL FACILITY MANAGEMENT DINS L´EMPRESA

  • El FM en l´empresa es basa en una bona estratègia interna, una bona interlocució i seguiment i en tenir les millors col·laborar externs. (partner estratègic).
  • Realitzar accions de coneixement compartit:

Manual d´oficines i espais

Catàleg i amidaments de mobles i materials per temes de salut

Anàlisis i diagnòstic de llocs de treball: Temp, HR, conductivitat, etc

Vida útil elements de l´edifici i elaboració planificació de despeses

Contractes de manteniment i gestió de la Eficiència Energètica

Monitorització de consums en edificis

Certificats de sostenibilitat i eficiència energètica

Campanyes de bones pràctiques entre usuaris: PRL, Qualitat, MK, RRHH

Auditoria accessibilitat RSC – fundación ONCE

Participació en obtenció de certificats ISO d´empreses

Petjada de carboni, petjada hídrica, etc …

 

4.- GESTIÓ DEL MANTENIMENT I ESTALVI EN PROVEÏDORS

La propietat d´un edifici, local, vivenda, …. es el responsable del seu ús, conservació i el seu manteniment.

Totes les activitats de la gestió que determinen els objectius del manteniment, les estratègies i les responsabilitats i que es realitzen mitjançant la planificació del manteniment, control i supervisió del manteniment, millora dels mètodes en l´organització i  els aspectes econòmics.

Un bon manteniment allarga el cicle de vida de les instal·lacions, essent el cost inicial de compra el cost més important. La vida útil finalitza quant la tasa d´averies és inacceptable o bé quant l´element és considera irreparable com a resultat d´una averia o bé d´altres factors rellevants.

 

4.- COM ACTUA EL FM PER INCIDIR EN L´ESTALVI ENERGÈTIC?

  • Mantenint les instal·lacions
  • Monitoritzant els consums
  • Campanyes de bones pràctiques
  • Petjada de carboni
  • Contractació de ESE. Empreses de serveis energètics.

 

 

5.- QUIN COST TÉ CONTRACTAR EL SERVEI DE FACILITY MANAGEMENT?

Segons el model de contractació que s’escullii:

  • CONTRACTACIÓ PER QUALITAT DEL SERVEI. Quant al contraprestació econòmica del objecte de contracte estigui lligat als resultats que dependran dels ratis obtinguts a partir de:
  1. Service Level Agreement, o Acuerdo de Nivel de Servicio (SLA)
  2. Key Performance Indicators, o Indicadores Clave de Desempeño (KPI)

 

  • OPEN BOOK. Situació de treball en la que s´ha definit un marge amb el que prestem el servei. Amb el client es determinen percentatges sobre la facturació:
  1. % sobre materials o
  2. % sobre la ma d´obra.

Sí està interessat en el Facility Management no dubti a contactar-nos a::http://www.finquesfeliu.es/contactar/