Les vacances temps de desconnexió necessari: 5 consells per gaudir-les

01 | 08 | 2016
General

Avui en dia a occident és habitual per a tots els treballadors gaudir de vacances pagades. Ara bé, l’ésser humà sempre ha buscat experiències que trenquin la rutina, això sí, no és fins a juny de l’any 1936 que França estableix per llei “les congés payés” l’estiu és doncs des del principi l’estació de les vacances per excel·lència. Com a resultat de les vacances privades s’ha assentat el descans com a ús social però també ha estat la llavor del turisme, que ha passat de ser minoritari, el 1950 -25 milions de desplaçaments mundials-, a ser de masses al 2014: 1.133 milions. Per tant, actualment, el turisme ja és tota una industria amb un Impacte econòmic considerable: 1,425 bilions el 2014.

Al proper article parlarem d’un destí concret però en aquest donem consells pràctics per gaudir el temps de vacances:

1. Deixar el rellotge al calaix: per algunes persones la desconnexió de la feina és molt ràpida i aquest consell els hi serà obvi però per altres com un servidor no tant. Oblideu els horaris, l’stress i les obligacions amb data limit: esteu de vacances, ara el temps ha de ser vostre!.

2. No planificar massa activitats/ni caure en la passivitat: Arran de la frase “el temps ha de ser vostre” es planteja un repte que no és senzill: la gestió del vostre temps. En aquest sentit, no hauríeu ni de planificar massa activitats ni al contrari: en el punt mig hi ha la virtut. Per arribar a aquest punt penseu en activitats que creiem que d’alguna manera “alenteixen el temps”: la lectura, un sudoku, una bona conversa, degustar un plat excel·lent -millor si l’heu cuinat perquè estareu més satisfets-, una excursió a un lloc ben especial… i evidentment anar a la platja.

3. “Siesta” perquè no?

La paraula “siesta” ha originat molts prejudicis contra el sud d’Europa. Ara bé, la calor intensa que regna a l’estiu fa que el nostre cos gasti més sals i aigua, accelera el pols i exigeix més esforç als teixits musculars. En poques paraules: ens cansa molt més, per tant, esdevé necessària una becaina.

4. Practicar esport és salut

Moltes activitats laborals són sedentàries i altres són de molta càrrega física. A més, ocupen el nostre dia a dia de forma que ens deixen sense quasi espai ni ganes per practicar esport amb regularitat: tot això és molt comprensible. Ara bé l’esport, sempre que sigui moderat i constant, presenta beneficis per la nostra salut com ara: més agilitat, més força, més potència, més plaer/satisfacció, més empatia, el pes sota control etc. Sent aquest article publicat a l’estiu és imprescindible subratllar que no s’ha de fer un esforç intens a les hores centrals del dia: s’ha d’impedir la deshidratació. L’esport no hauria de comportar sofriment ni competitivitat extrema i sempre s’ha de fer amb una ampolla de liquid al costat per reemplaçar els hidròlids que perdem… també a la piscina. Mens sana in corpore sano com deien els clàssics.

5. Reforçar la nostra xarxa social “real”

Les xarxes socials com Facebook o Twitter són un element que ha revolucionat la comunicació per a individus i empreses com la nostra això està fora de discussió. Ara bé, és necessària, i pot ser, fantàstica una interacció face to face amb amics amb la parella, fent de voluntari… les vacances són un moment adequat per gaudir de la nostra gent.

Hi ha segur més consells però fer vacances no és com reparar l’aire condicionat: requereix certa creativitat i no volem ofegar la vostra amb un text massa llarg: a gaudir s’ha dit! .