Un cafè amb... Carles Subirà

16 | 09 | 2019

Avui parlem amb Carles Subirà, soci de Finques Feliu, Director de l'Àrea de Desenvolupament de Negoci

 

1.   Una mica d'història: quina trajectòria té la seva empresa i quins són els seus principals valors? i quins serveis ofereixen?

Finques Feliu  és una empresa d’origen familiar. Fou fundada el 1940, actual liderada per Joan Mª Feliu net del seu fundador i per tant estem a la tercera generació.  Al llarg del temps  hem servit a clients, empleats i a la resta de col·laboradors. A més, sempre hem tingut la sana ambició que la nostra activitat empresarial reverteixi positivament en la societat.

Finques Feliu  té tres valors principals:

La Confiança
El futur
La Positivitat. 

També són tres els blocs de serveis que oferim:

Administració i Gestió de Patrimonis Immobiliaris.
Administració i Gestió de Comunitats de Propietaris.
Agencia Immobiliaria.

El nostre equip de professionals hi és per assessorar-lo en cada pas i desenvolupar amb èxit totes les tasques per tal que els nostres administrats visquin amb total tranquil·litat i garantia d’estar a les millors mans.

L'elecció de tenir més presents que mai aquests tres valors principals, no només és una opció ètica també ens ajuda a dibuixar què és el que volem ser en el futur i cap a on volem dirigir la nostra empresa.

2.   En què consisteix l'Administració de Finques d’avui en dia?

L'Administració de Finques és un procés basat en la confiança a dos nivells. En primer lloc, en la bona fé de l'Administrador per conciliar els diferents i, a vegades, contradictoris interessos dels propietaris. En segon lloc, en la voluntat personal i capacitat professional per explicar de manera fàcil els comptes de la comunitat.   

No obstant que les tasques bàsiques són les mateixes, la professió ha canviat molt des de els nostres inicis poc té a veure el que els clients ens demanaven llavors amb el que ara necessiten d’un professional del nostre sector.

El camí de canvi i  millora de Finques Feliu ha comportat processos de: debat, presa i execució de decisions per adaptar-nos a l’evolució de la societat i els clients. Tot plegat és un repte que en anar sent superat ens fa més forts i previsibles en benefici dels nostres clients.  Dia a dia tots els nostres esforços van encaminats a aconseguir ser un despatx altament especialitzat, exigent, pròxim i fiable per cobrir les diferents necessitats.

3.    Què fa diferent la seva empresa respecte a la resta del sector immobiliari?

És una pregunta delicada perquè es corre el risc de ser injust amb la resta del sector. Això sí, hi ha bastant consens en el fet que el nostre àmbit professional -per precisar el d’administració de finques i serveis immobiliaris- és bastant "conservador". 

No obstant això ha començat a canviar.

Així, tant nosaltres com alguns dels nostres competidors hem començat a digitalitzar-nos. És evident que des de la irrupció d'Internet estem immersos en un seguit de canvis de llarg abast que encara no han acabat: Xarxes socials, Internet de les coses, Intel·ligència artificial o el 5 G. 

Com que ens movem en un ecosistema canviant, a Feliu ja invertim i treballem amb empreses tecnològiques i diferents 'Start-ups' que ens ajuden, formen, s'adapten a les nostres demandes i tots plegats intentem predir què demanarà el client i com podem superar les seves expectatives -quan això és possible-. Tot té un sentit:  ser més eficients.

Avui en dia, ja desenvolupem una comunicació multicanal activa. Ho fem gràcies als nostres perfils corporatius a: Instagram, Linkedin, Facebook i Twitter. A més de la web i el Blog. Crec que ara es veu més clar el que deia al principi: sabem cap a on hem de dirigir-nos.

No ens aturem pas! Seguim treballant i creant: hem desenvolupat la tecnologia APP mòbil. El nostre client pot consultar amb el seu Smartphone qualsevol tema de la seva comunitat, incloent la possibilitat d'enviar-nos fotos o vídeos de les incidències detectades a la seva propietat. 

A més també treballem per aplicar intel·ligència artificial capaç d'interactuar amb els nostres clients amb l'objectiu que puguin tenir un servei permanent de resposta immediata. No quedar-se quiets i moure'ns amb sentit és clau.

4. Els clients són cada cop més exigents, com s'atenen les emergències del dia a dia com, per exemple, una fuita d'aigua? 

Efectivament, com insinua la tecnologia ens pot enlluernar. Ara bé, el client vol solucions àgils a problemes imprevistos que tenen conseqüències en el seu benestar ara i aquí. Per això, tenim des de fa un temps un servei d’atenció d’avaries 24 hores els 365 dies de l’any. Juguem sempre a favor  dels nostres clients.  La informació es reporta a  la nostra eina de gestió en temps real i podem fer seguiment a qualsevol moment.

5. Com garanteixen que els professionals que col·laboren a la seva empresa estan alineats amb els seus valors fonamentals?

En primer lloc el nostre departament de Recursos Humans selecciona amb molta cura els professionals que treballaran amb nosaltres. En entrar a Finques Feliu aquestes persones reben un dossier sobre l'empresa i les seves característiques i valors: per nosaltres és important que tinguin un cert període d'adaptació per això tenen un acurat acompanyament i formació amb els objectius i valors de l’empresa. Així tots sortim guanyant. 

Estem col·legiats, al Col·legi d’Administradors de Finques, al Col·legi d‘ API´s i agents d’assegurances... . A més tenim subscrites pòlisses d’ assegurances a part de les exigides pels propis col·legis professionals.

Cal destacar que des d’aquest any disposem d’un sistema de gestió amb certificat de qualitat.

Això implica que tenim normalitzats els nostres processos d’administració i de gestió.

Els processos de conciliació bancària són revisats per un tècnic comptable independent.

 Anualment passem la certificació de qualitat ISO 9001/2005.

6. Hem conversat d'història, valors, futur però ens queda un element crucial: Quin és el model de promoció interna a la seva empresa?

Un projecte empresarial ha de basar-se en la cohesió interna, la il·lusió i òbviament el treball productiu. A Feliu fa temps que hem passat de les paraules als fets. Així sota el títol “lidera el teu projecte” convidem a cada membre de la nostra plantilla a proposar, dissenyar i implementar un projecte de millora d’un procés intern o que amb la seva creativitat ens digui com podem millorar els existents o crear-ne de nous.

Actualment tenim un gran nombre de projectes interns en marxa, molts realment interessants, apassionants  i que suposen una important motivació per tot el nostre equip.

Implicar tota la plantilla és vital per ser competitius i alhora que tothom creixi professionalment i personalment perquè així ho farà l’empresa en un cercle virtuós.

Així mateix, és essencial una direcció moderna, transversal implicada i en permanent contacte amb tots i cada un dels col·laboradors. El nostre desafiament és desenvolupar el nostre treball encara millor en el futur per ser innovadors empresarialment i útils socialment.

Gràcies ha estat una entrevista aclaridora per fer-se una idea sobre Finques Feliu.